Fobia carnii de cal


WWW.JALUZELEVERTICALE-BUCURESTI.RO
MEREU CAUTAM PERFECTIUNEA

Fobia carnii de cal

De cand a inceput  “scandalul” carnii de cal, nu mai contenesc posturile TV in a ne prezenta  zilnic cate un os de cal gasit pe camp, sau cum in hypermarketuri, gasim in galantare mici din carne de cal etichetati  cu “carne de vita”.
Acum hai sa vedem unde ar fi marea problema. Dupa cum se stie, carnea de cal este una comestibila, seamana la culoare, gust, miros si textura fibrei cu carnea de vita, insa doar analizele facute in laboratoare pot elucida daca este CAL or VACA.  Ca si un amanunt interesant, trebuie sa retinem ca in reteta originala a “delicatesei” numita traditional Salam de Sibiu, cica s-ar regasi si aceasta carne de cal. Asadar, problema cea mai mare a acestei “fobii” ramane doar neetichetarea corecta a produsului, in concluzie ii putem spune FAKE.  
De  ce se practica aceasta metoda?
Simplu, nu stiu cati dintre noi ar pune in cosul de cumparaturi  un produs pe care scrie carne de cal, care totusi, este considerata nu numai o delicatesa, ci si un aliment extrem de nutritiv: e bogata in proteine de inalta calitate, are continut foarte mic de grasimi – 2 - 4%, mai scazut ca in cazul carnii de vita - procent mare de acizi grasi nesaturati, concentratie mare de vitamine din grupul B, si mai ales continut serios de fier – 4-5 mg/100g.

Cum carnea de vaca este
“Inacceptabil de scumpa, intr-o tara eminamente agrara”(citat de la Arhi), iar procesatorii de carne doresc o imbogatire rapida, acestia introduc in matele noastre noul animal VACALUL, iar in buzunarele lor intra banutii nostri.

Fake-ul a fost si va ramane una dintre metodele de imbogatire rapida pe seama produsului original. Exista doua categorii de fake-uri:
-fake usor de identificat si care se vinde sub pretul originalului;
-fake mai greu sau imposibil de identificat, din cauza lipsei cunostintelor tehnice, din imposibilitatea de distinctie, sau din necunoastere si  care se vinde la pretul originalului;
Aceasta din urma este categoria cea mai periculoasa, pentru ca astfel de produse le putem gasi in hypermarketuri , reprezentante, magazine de lux, etc. si care umfla buzunarele “baietilor destepti”, in detrimentul  nostru.
I
n sectorul, in care activez eu (productia si comercializarea de jaluzele) se regasesc si fake-uri ieftine si usor de identificat.
Identificarea  se face dupa:
- materialul textil - cu ochiul liber, putem percepe lipsa tratamentelor;
- sina care este din PVC;
- componente usor casante;
- unitate de comanda fara sistem de autoreglare.

Deocamdata, in acest sector nu a patruns vaca cu cap de cal (fake-ul greu de identificat). Dar produsele fake se pot regasi cu usurinta in magazinele de profil, in marile magazine de bricolaj, dar si la unii producatori care urmaresc (si ei) imbogatirea rapida pe spinarea celor care nu stiu ceea ce cumpara.

Si daca avem fake la carnea de vaca, fake la alcool, fake la jaluzele etc., ce ne facem daca maine constatam ca avem fake si la BMW-ul din parcare?

 


 PROMIS DESIGN CONCEPT
O PROMISIUNE RESPECTATA